چارتر

چارتر

بلیط چارتر چیست ؟

بلیط سیستمی: بلیطهایی که توسط ایرلاینها طبق برنامه از پیش زمان بندی شده (تقریبا 3ماه) بهفروش میرسد بلیط سیستمی میگویند و قیمت آن معمولا ثابت است و خالی ماندن صندلیهای پرواز و فروش نرفتن آن، به عهده ایرلاین میباشد. بلیطهای سیستمی برطبق برنامه کنسلی سازمان هواپیمایی کشوری قابل استرداد و کنسلی هستند.

 

بلیط چارتر: پرواز چارتر پروازی است که در آن آژانسها تعدادی یا کل صندلیهای هواپیما را از پیش خریداری کرده و خود رأسأ فروش آنها را با هر قیمتی که بخواهند به عهده میگیرند و چنانچه صندلیای به فروش نرود ، ضرر و زیان آن متوجه آژانس خواهد بود. این نوع بلیطها معمولا در ایام پیک و مناسبتها مانند اعیاد وتعطیلات و... به قیمت بالاتری از بلیطهای سیستمی به فروش میرسد و هرچه به زمان پرواز نزدیکتر شود برای اینکه چارتر کننده ضرر نکند قیمت بلیط را حتی پایینتر از قیمت سیستمی خواهد کرد.

 

تفاوتهای بلیط چارتر با بلیت سیستمی ؟

کیفیت پرواز مسافران چارتر و سیستمی همسان است و از لحاظ پرواز، نوع صندلی، پذیرایی و... شرایط یکسانی خواهند داشت. حتی میتوانند بلیط چارتر بیزینس کلاس خریداری نمایند. اما مسلما این بلیطها تفاوتهایی با هم دارند که باعث تفاوت قیمتشان میشود که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : چهار شنبه 6 آذر 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: