مس، نگین سرخ بازار فلز

مس، نگین سرخ بازار فلز

 

بدنه خبر:

واضح است که بازار فلزات همیشه یکی از داغ ترین بازار ها در جهان بوده است. فلزات رنگین به علت کاربرد بالای آن ها در صنایع مختلف با تغییرات قیمتی خود موجب ایجاد تغییرات سنگینی در سایر بازار ها و شرایط اقتصادی یک کشور می شوند. یکی از مهمترین فلزات این بازار که همیشه توجهات زیادی به آن معطوف بوده است مس است. خرید و فروش مس چنان تاثیری در این بازار پر تلاطم دارد که میتوان آن را به راحتی به عنوان نگین این بازار معرفی نمود. خرید و فروش مس در حالت های مختلف آن مانند ورق مس و یا شمش مس و یا آلیاژ هایی که از آن بدست می آید مانند ورق برنج، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده استدر این مطلب قصد داریم تا به بررسی تجارت این فلز کاربردی بپردازیم.

مس، نگین سرخ بازار فلز

در بین فلزات مختلف مس فلزی است که شباهت بسیار زیادی را با فلزات گرانبها مانند طلا و نقره دارداما از نظر قیمت با آن ها برابری نمیکنداین هادی قدرتمند به دلایل مختلفی مانند زیاد بودن منابع آن در زمره این فلزات قرار نمی گیرد؛ اما در صنایع مختلف بسیار کاربردی و مفید استاز این رو خرید و فروش مس در اولویت بالایی قرار میگیرد.

فروش مس، نگین سرخ بازار فلز

کاربرد گسترده این فلز دلیل دیگری برای بالا رفتن توجهات و قدرت تاثیر این فلز در بازار استاین فلز که احتمال می رود اولین فلز به کار گرفته شده توسط انسان ها باشد از مواردی مانند دستگاه ها و فیلتر های تصفیه هوا برای جلوگیری از ورود گاز ها و آلاینده ها به جو و گرم شدن زمین، تا تراشه های کوچک قرار گرفته داخل اسباب بازی های ارزان قیمت، مورد استفاده قرار می گیردتمامی این عوامل دست بدست هم داده و شرایط خاصی را برای خرید و فروش مس فراهم نموده است.

تغییرات بازار جهانی و تاثیرات آن روی فروش مس

قیمت مس را میتوان یک تابع وابسته به قیمت جهانی آن دانستبا وجود تحریم ها و همینطور شرایط اقتصادی خاص حاکم بر بازار فلز ایران، قیمت مس و آلیاژ های آن همواره با تغییرات بازار جهانی، تغییراتی را داشته استعوامل عمده ای وجود دارند که به صورت جهانی روی بازار مس تغییراتی را ایجاد میکنند و بازار فلز ایران را نیز تحت تاثیر قرار میدهنداین اقدامات را می توان به این صورت فهرست نمود:

رشد اقتصاد جهانی: با رشد جهانی قیمت فلزات که معمولا به صورت سالیانه اتفاق می افتد قیمت مس نیز بالا خواهد رفتمعمولا در افزایش قیمت های اینچنینی، یک افزایش قیمت میانگین برای مس اتفاق می افتد و فروش مس صدمه ای نمی بیند.

بازار های نوظهور: گاهی مواقع ایجاد شدن یک بازار جدید برای فروش مس و یا بالا رفتن مصرف این فلز تغییرات شدیدی در قیمت آن ایجاد می کندبالا رفتن درخواست مس در کشورهایی مانند چین، هند و برزیل یکی از این موارد به شمار می رود که باعث افزایش قیمت فروش مس شده است.

اختلالات تامین کنندگان: بالا بردن قیمت مس از طرف تامین کننده نیز یکی دیگر از عواملی است که فروش مس را تحت تاثیر قرار می دهدافزایش قیمت مس توسط بزرگترین تولید کننده مس یعنی بولیوی در سال 2007 نمونه ای از این دست موارد به شمار می رود.

فشارهای بازار: وقتی به دلیل بعضی از عوامل ذکر شده قیمت مس بالا رفته و فروش مس تحت تاثیر قرار بگیرد، تاجران با اعمال فشار هایی روی بازار و همینطور جایگزینی این فلز در معاملات تجاری با فلز های دیگر، در صدد کنترل قیمت مس و کاهش آن بر می آیند، که این اقدامات معمولا موفقیت آمیز خواهد بود.

تحلیل بازار برای فروش مس

خرید و فروش مس و به طور کلی تجارت این فلز و آلیاژهای وابسته به آن مانند ورق برنج، یک کار پیچیده و چند فاکتوره استدر تجارت مس شما باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشیدیکی از مهم ترین این عوامل مورد استفاده و نوع فلز مس انتخابی شما استبه عنوان مثال انتخاب شمش مس، و یا ورق مس به عنوان کالایی که میخواهید این تجارت را با آن انجام دهید، همینطور بازار هدفی که تعیین کرده اید و نیازی که به هر کدام از این محصولات دارند می تواند روی تجارت شما تاثیر گذار باشد.

تحلیل بازار برای فروش مس

به طور کلی برای خرید و فروش مس باید به عواملی مانند، انتخاب شکل اصلی فلز مس(ورق مس، شمش مس، ضایعات مس)، انتخاب نوع تجارت مورد نظر(بورس کالا، خرید حواله، خرید فیزیکی کالا)، استراتژی سنجش بازار و همینطور ریسک هایی که متوجه این کار است توجه ویژه ای داشت.

ورق مس و ورق برنج، دو عضو مهم بازار تجارت فلز

در بین اشکال مختلفی که برای مس و آلیاژ برنج وجود دارد، ورق مس و ورق برنج بخاطر طیف وسیع کاربردی که دارند بیشتر مورد توجه قرار می گیرندمعمولا از این ورق ها بسته به ضخامتی که دارند در صنایع مختلف استفاده می شوداز ورق هایی با ضخامت بالاتر برای کارهایی مانند ساخت ظروف مسی و برنجی و از ورق هایی با ضخامت کمتر برای استفاده در دستگاه ها و قطعات الکترونیکی استفاده می گردد.

ورق مس و ورق برنج، دو عضو مهم بازار تجارت فلز

ورق برنج نیز همانند ورق مس طرفداران خود را دارداستحکام ورق برنج میتواند یکی از مهمترین علل خرید و فروش و کاربرد های این آلیاژ باشدهمینطور تولید ظروف برنجی از دیگر عواملی است که فروش این کالا را به یک بحث داغ و مهم تبدیل کرده است.

بهترین گزینه فروش مس

همانطور که دیدیم گزینه های مختلفی که برای خرید و فروش مس وجود دارداما بهترین گزینه کدام خواهد بودبا یک بررسی اجمالی در بین بهترین و بیشترین نوع فروش مس در خواهیم یافت که انواعی مانند ضایعات مس و همینطور شمش مس، مصرف کمتری را نسبت به سایر اشکال دارندهمینطور سود کمتری را برای تجارت فلز نسبت به سایر گونه های آن بدست میدهند.

بیشترین فروش مس و بهترین شکلی از این فلز که می توان برای خرید و فروش آن اقدام کرد ورق مس خواهد بودالبته شما باید در نظر داشته باشید که ورق مس و همینطور ورق برنج مورد نیاز خود را از تولید کنندگان معتبر که کالایی با کیفیت را به شما ارائه می کنند خریداری کنید.

فروشگاه رحیمی(بازارفلزاز سال 1368 با هدف فروش و تهیه مقاطع مختلف مسی و برنجی شروع به فعالیت کرده است و در زمینه فروش ورق مس ، رول و کویل مس ، کویل فنری برنج و ورق برنج در راستای رفع نیاز بازار خدمت می کنداین مجموعه در سال 1374 همکاری با شرکت صنایع مس شهید باهنر را شروع کرد و پس از 25 سال همکاری با این شرکت همچنان به صورت تخصصی اقدام به فروش محصولات نورد این کارخانه شامل ورق و رول های مسی و برنجی کرده است؛ لازم به ذکر است که با توجه به نیاز بازار در مقاطع زمانی مختلف اقدام به واردات این محصول از کشورهای دیگر نیز داشته استاین مجموعه با مدیریت جناب آقای رضا رحیمی با چشم انداز بلند مدت در نظر دارد، تمام نیازهای بازار اعم از کارفرمایان و کارخانه های بزرگ تا کارگاه های کوچک و مصرف کنندگان عزیز را با قیمتی مناسب و رقابتی در کمترین زمان ممکن تهیه نماید و به این همکاری ها چه در حجم اندک و چه پروژه های عظیم افتخار می کند.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : چهار شنبه 28 آبان 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: