زندگینامه وارن ادوارد بافت

زندگینامه وارن ادوارد بافت

وارن ادوارد بافت (متولد 30 اوت 1930) یک سرمایه گذار آمریکایی ، مشاغل تجاری و انسان دوستانه ، رئیس و مدیرعامل برکشایر هاتاوی است. 

وی یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان به حساب می آید و تا اوت سال 2020 میلادی 78.9 میلیارد دلار ثروت خالص دارد که او را به عنوان هفتمین فرد ثروتمند جهان تبدیل می کند.

 

وارن بافت در اوماها ، نبراسکا متولد شد. وی علاقه وافری برای تجارت و سرمایه گذاری در جوانی داشت و سرانجام در سال 1947 وارد دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا شد و قبل از انتقال و فارغ التحصیلی از دانشگاه نبراسکا در سن 19 سالگی به تحصیلات خود ادامه داد. او فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی کلمبیا شد ، جایی که او فلسفه سرمایه گذاری خود را پیرامون مفهوم سرمایه گذاری ارزش شکل داد که توسط بنیامین گراهام پیشگام شد. وی برای تمرکز پیش زمینه اقتصاد خود در مؤسسه مالی نیویورک شرکت کرد و خیلی زود پس از آن همکاری های مختلف تجاری از جمله با گراهام آغاز شد. 

وی در سال 1956 بوفیت مشارکت ، با مسئولیت محدود ایجاد کرد و شرکت او سرانجام یک شرکت تولید نساجی به نام Berkshire Hathaway را به دست آورد و با فرض نام خود برای ایجاد یک شرکت هلدینگ متنوع. در سال 1978 ، چارلی مونگر به بافت بف پیوست و نایب رئیس شرکت شد.

 

بافت از سال 1970 به عنوان رئیس و بزرگترین سهامدار Berkshire Hathaway بوده است. وی توسط رسانه های جهانی از وی به عنوان "Oracle" یا "Sage" Omaha یاد شده است. وی به دلیل پایبندی به سرمایه گذاری با ارزش و دلهره شخصی با وجود موفقیت و ثروت بی حد و حصر ، مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات منتشر شده در دانشگاه آکسفورد ، روش شناسی سرمایه گذاری بافت را به عنوان "مرکزگرایی بنیانگذار" تعبیر می کند، که متمایز با ذهنیت مدیران بنیانگذار ، تمایل اخلاقی نسبت به جمع سهامداران و تمرکز شدید بر ایجاد ارزش نمایی تعریف شده است.

 

بافت یک نیکوکار برجسته است ، و متعهد شده است 99 درصد از ثروت خود را به علل انسان دوستانه ، عمدتاً از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس واگذار کند. او The Giving Pledge را در سال 2009 با بیل گیتس تأسیس کرد ، به موجب آن میلیاردرها متعهد می شوند که حداقل نیمی از ثروت خود را اهدا کنند.

 

گذشته از جملات انگیزشی و نمایش های بی شماری تلویزیونی در برنامه های مختلف خبری ، بافت در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی متعددی ، مستند و داستانی از جمله وال استریت: پول هرگز نمی خوابد ظاهر شده است. او 10 بار در برنامه چارلی رز مهمان بوده است و موضوع فیلم مستند HBO تبدیل شدن به بزرگترین پول ساز جهان در سال 2009 بود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: