آموزش آپلود فایل‌ در ووکامرس در فضای ذخیره ‌سازی ابری

با آپلود فایل‌های بخش رسانه وردپرس و فروشگاه فایل ووکامرسی در فضای ذخیره ‌سازی ابری به راحتی میتوانید تصاویر مطالب، فایل‌ها، ویدیوها و محصولات دانلودی فروشگاه فایل با سرعت بیشتری در دسترس کاربران ‌سایت قرار گیرد.

در فضای ذخیره سازی ابری پشتیبان، پارتیشن‌های شخصی و پارتیشن‌های حرفه‌ای بر روی یک زیرساخت یک‌پارچه ابری به شما داده می‌شود. اگر ‌سایت شما عکس های زیادی را شامل می‌شود، استفاده از پشتیبان به بیشتر شدن سرعت لود و سئوی سایت شما کمک می‌کند.

مزایای ذخیره‌ساز ابری پشتیبان:

1-کاهش هزینه‌ی پهنای باند و میزبانی وب سایت

شما می‌توانید برای یک سرویس میزبانی با کیفیت و امن‌تر بیشتر هزینه کنید در عین حال که فایل‌هایی که بیشترین فضا را در  سایت به خود اختصاص می‌دهند، در یک کلود استوریج (Cloud Stprage) یا ذخیره‌ساز ابری نگهداری می شود با سرعت بیشتری به دست مخاطبان سایت می‌رسند.

2-قرار دادن محتوا و محصولات دانلودی با سرعت بیشتر

با بارگذاری فایل‌های وب‌سایت در یک زیرساخت رایانش ابری شما می توانید به منابع بی نهایت جمعی از سرورها که در کشورها و دیتاسنترهای مختلفی وجود دارند دسترسی داشته باشید. فایل‌های شما در نسخه‌های زیاد و متعدد و در یک زیرساخت ابری یک پارچه ذخیره می‌شود. به این صورت هم ماندگاری و هم امینت فایل‌های شما تضمین می‌شود و به صورت هوشمند سریع‌ترین نسخه به نزدیک‌ترین درخواست تعلق می گیرد و سرعت لود صفحات سایت شما افزایش می یابد.

3- کاهش چشمگیر هزینه‌ی ذخیره‌سازی فایل‌ها

هاست وردپرسی که مناسب سایت شماست قطعا باید مشخصات عالی و والایی داشته باشد به عنوان مثال اکثر سرویس‌های میزبانی برتر وردپرس برای پاسخ گویی به پایگاه‌های داده بزرگ تجهیز می‌شوند و از دیسک‌های پر سرعت NVME استفاده می‌کنند. در این صورت باید هزینه‌ی زیادی برای یک سرویس میزبانی مخصوص وردپرس بپردازید.

به سادگی می‌توانید یک هاست دانلود انتخاب کنید اما این کار هم  فقط دردسرهای شما را زیاد می کند و ذره‌ای از هزینه‌های شما را کاهش نمی دهد. ولی در یک زیرساخت مبتنی بر رایانش ابری مانند پشتیبان دیگر نیازی به سیستم‌های سرور متداول همیشه روشن و فعال نیست. در پشتیبان بی‌نهایت ابر یا ابرافزار آماده وجود دارند که تا فراخوانی نشوند شروع به کار نمی‌کنند و در نتیجه هزینه‌ای برای پشتیبان و کاربر پشتیبان نخواهد داشت. بدین‌ترتیب هاست دانلود ابری پشتیبان می‌تواند هزینه های سایت شما را تا بی‌نهایت در شرایط عملیاتی و پیچیدگی کاهش دهد.

افزونه برای ابری کردن وردپرس 

در ذخیره‌ساز ابری پشتیبان، یک افزونه کاربردی وردپرس ، در حال پیشرفت است. با نصب این افزونه خواهید توانست هنگام استفاده از دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای انتخاب کنید محتوای رسانه ای شما شامل فایل، تصاویر و ویدیوها در فضای ابری پشتیبان ذخیره‌سازی شوند.

ذخیره‌ساز ابری پشتیبان علاوه بر لینک مستقیم دانلود، امکان ساخت لینک دانلود مخفی و زمان‌دار را دارد. این امکان، در افزونه وردپرس پشتیبان با افزونه فروشگاه ووکامرس همگام شده است. بنابراین می‌توانید فایل‎‌های فروشگاه فایل خود را که با ووکامرس کار می‌کند به جای هاست اصلی در پشتیبان نگهداری کنید و از خاصیت لینک دانلود مخفی و زمان‌دار برای محصولات دانلودی خود استفاده کنید.

متصل شدن پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان به وردپرس

اول با جستجوی کلمه Poshtiban در مخزن افزونه‌های وردپرس افزونه پشتیبان را یافته و نصب نمایید. بعد از نصب «پشتیبان» به منوی اصلی مدیریت وردپرس شما اضافه خواهد شد. بعد به سایت پشتیبان مراجعه و در پنل وب پشتیبان ثبت نام کنید.

بعد از ثبت نام به داشبورد پنل وب پشتیبان هدایت خواهید شد. پس از ورود برای استفاده از خدمات حرفه‌ای و اتصال وردپرس خودتان به پشتیبان باید یک پارتیشن حرفه‌ای بسازید. برای این کار فقط کافیست کیف پول پشتیبان خود را یک یورو شارژ کنید. توجه امکان پرداخت به ریال از طریق درگاه آنلاین بانک پاسارگاد وجود دارد.

 
بعد با کلیک روی سبد خرید آپشن های خرید پارتیشن حرفه‌ای و شخصی را می بینید با انتخاب آپشن پارتیشن حرفه‌ای (pro) و انتخاب کشور مورد نظر 
بر روی ایجاد پارتیشن کلیک کنید.

نحوه پرداخت هزینه پارتیشن حرفه‌ای به صورت Pay as you go یا پرداخت به اندازه میزان مصرف شماست و بعد از پایان یک ماه به میزانی که فایل ذخیره کرده و پهنای باند خارجی مصرفی از اعتبار کیف پول پشتیبان شما کم خواهد شد.

بعد از سفارش پارتیشن می‌توانید دامنه

اختصاصی را روی دامنه تعریف کنید یا از زیردامنه‌ای مختص شما که پشتیبان داده استفاده کنید. بعد باید پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان را به وردپرس‌ خود اتصال دهید.

برای اینکه این پارتیشن را به سایت وصل کنید حتما باید کلید دسترسی را دریافت کنید. روی منوی سه نقطه کنار پارتیشن حرفه‌ای کلیک کنید تا پنجره تنظیمات پارتیشن نمایش داده شود. روی علامت نمایش مقابل Access Kay کلیک کنید و کلید دسترسی پارتیشن را کپی کنید. بعد از اینکه کلید دسترسی را دریافت کردید و در منوی اصلی وردپرس به پشتیبان > تنظیمات رجوع کنید در بخش تنظیمات افزونه وردپرس در سربرگ عمومی در قسمت کلید دسترسی، کلید دسترسی پارتیشن حرفه‌ای خود را وارد کنید.

 
همچنین می‌توانید زیردامنه خود را بر روی پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان تنظیم نمایید تا لینک های دانلود و عکس های وب‌سایت شما بر روی آدرس اینترنتی منتشر شوند.

رسانه و مسیر آپلود 

در قسمت رسانه‌ها مسیر آپلود خود را مشخص کنید. شناسه آپلود نیز به صورت اتوماتیک تولید می‌شود و نیاز ندارید که کاری به آن داشته باشید.

بنابراین برای بارگذاری فایل‌ها هنگامی که در قسمت تعریف محصول یا برگه‌ها یا نوشته‌ها هستید با استفاده از دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای پنجره آپلود وردپرس باز خواهد شد که با انتخاب گزینه‌ بارگذاری در پشتیبان فایل‌های بخش رسانه‌ی وردپرس در پارتیشن ابری پشتیبان شما ذخیره و از آنجا نمایش داده می‌شود.

نحوه پشتیبان‌گیری

در این بخش نیز باید مسیر آپلود فایل‌های پشتیبان را معلوم کنید. این قسمت در سرویس پشتیبان شما با عنوان backup لحاظ شده و همه فایل‌ها در آن قرار می‌گیرد.

قسمت لیست آپلودهای ریموت

این قسمت به فایل‌هایی مربوط است که در خارج از سایت به عنوان مثال در دراپ باکس آپلود شده، می‌توانید آن را طی فرآیندی به سادگی به پشتیبان انتقال دهید. آموزش آپلودهای ریموت در بلاگ پشتیبان موجود می باشد.

قسمت تنظیمات افزونه پشتیبان برای فروش فایل با ووکامرس

این قسمت مربوط به محصولات، فروشگاه ووکامرسی است. برای این بخش نیز پوشه‌ای در فضای ابری شما ایجاد شده، در قسمت «زمان فعال بودن» لینک مخفی که پس خرید برای شما ایجاد شده است را تعیین ‌کنید. برای یادگیری بیشتر و آموزش با فروش فایل می‌توانید از راهنمای سایت پشتیبان استفاده کنید و فروش فایل را با پارتیشن رایگان پشتیبان که سریع بعد از ثبت نام برای شما ایجاد شده تست کنید.

نتیجه گیری 

استفاده از یک ذخیره‌ساز ابری که جایگزین هاست دانلود است مزایای زیاد دیگری غیر از افزونه وردپرس پشتیبان دارد. شما امکان دسترسی از طریق پنل وب پشتیبان، اپلیکیشن موبایل، واسط خط فرمان و API پشتیبان به فایل‌های خود فراهم شده است. اگر توسعه دهنده وب و وردپرس هستید با استفاده از API پشتیبان می‌توانید شخصی‌سازی‌ها و افزونه‌های مخصوص برای خود تولید کنید و از ساپورت کامل تیم توسعه پشتیبان بهره‌ ببرید.
اما یک مزیت دیگر روی آوردن به سرویس‌های ابری هزینه‌ بسیار پایین‌تر و دریافت خدمات بسیار است. همین دلیل خوبی است که تا سال 2025 بیشتر از 77 درصد کسب‌کارهای آنلاین و آفلاین خدمات فناوری اطلاعات و زیرساخت خود را به زیرساخت‌های ابری عمومی یا زیرساخت ابری اختصاصی انتقال خواهند داد.

شما نیز با اتصال به استوریج ابری پشتیبان، راه ابری شدن سایت وردپرسی خود را شروع کرده اید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 28 دی 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: